HTMV

Toerregelement

Om het rijden in een groep goed te laten verlopen kan het niet anders dan dat er een aantal regels zijn. Iedereen die deelneemt aan een toer van de HTMv dient zich aan deze regels te houden.

Hieronder het Toerreglement:

1. Deelname aan de groepsritten is op eigen verantwoordelijkheid en is altijd voor eigen risico.

2. De HTMv kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor ongevallen, vermissingen en of beschadigingen voor, tijdens of na deze toertochten.

3. Bij ongepast rijgedrag kan men hier op aangesproken worden door de toerleider, bij meerdere malen kan hij/zij de toer ontzegt worden.

4. Zorg dat je motor technisch in orde is en voldoet aan de wettelijke eisen.

5. Zorg altijd voor een volle tank aan het begin van de rit en geef van te voren aan hoeveel kilometer er gereden kan worden voordat er getankt moet worden.

6. Houd je aan de verkeersregels en hou voldoende afstand t.o.v. elkaar, ook bij lage snelheden.

7. Zorg voor goede en veilige motorkleding, handschoenen, helm en laarzen.

8. Alcoholgebruik voor en tijdens het motorrijden is uiteraard uit den boze, ook bij eventuele stops tussendoor.

9. Rijden in baksteenformatie. De toerleider rijdt links op de weghelft, de 2e rechts, 3e links, enz. enz. Op deze manier heb je genoeg ruimte om te remmen terwijl de groep lekker compact blijft.

10. Er wordt niet onnodig ingehaald binnen de groep. Alleen om de toerleider te informeren (sanitaire stop, tanken, pech) haal je in en geef je aan dat je wilt stoppen.

11. Als er gestopt moet worden hou dan rekening met de rest van het verkeer. Stoppen doen we op plekken waar de hele groep kan stoppen.

12. Let op de personen die voor en achter je rijden, zodat de groep bij elkaar blijft. Ofwel kijk ook in je spiegels.

13. Als een rijder merkt dat de groep achter hem niet meer volgt dan stopt hij zelf op het eerstvolgende beslissingspunt (kruising, splitsing, enz.) en onthoud waar de voorgangers naar toe gaan (links, rechts). De volgende in de groep voor hem is nu de laatste rijder geworden en past dit voorgaande systeem ook toe, zodat de groep zonder uitvallers weer bij elkaar kan komen.

14. Rij niet te dicht op de toerleider. De toerleider moet de route lezen, de groep in de gaten houden en voor de groep een juist tempo rijden.

15. De toerleider bepaald wanneer een groep verder gaat na een stop.

16. Indien een deelnemer de toerrit voortijdig wil verlaten, dan meldt hij/zij dit vroegtijdig aan de toerleider.

17. GPS routes worden gegeven ter ondersteuning. De toerleider bepaald te allen tijde de route.

Om het rijden in een groep goed te laten verlopen kan het niet anders dan dat er een aantal regels zijn. Iedereen die deelneemt aan een toer van de HTMv dient zich aan deze regels te houden.

Hieronder het Toerreglement:

1. Deelname aan de groepsritten is op eigen verantwoordelijkheid en is altijd voor eigen risico.

2. De HTMv kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor ongevallen, vermissingen en of beschadigingen voor, tijdens of na deze toertochten.

3. Bij ongepast rijgedrag kan men hier op aangesproken worden door de toerleider, bij meerdere malen kan hij/zij de toer ontzegt worden.

4. Zorg dat je motor technisch in orde is en voldoet aan de wettelijke eisen.

5. Zorg altijd voor een volle tank aan het begin van de rit en geef van te voren aan hoeveel kilometer er gereden kan worden voordat er getankt moet worden.

6. Houd je aan de verkeersregels en hou voldoende afstand t.o.v. elkaar, ook bij lage snelheden.

7. Zorg voor goede en veilige motorkleding, handschoenen, helm en laarzen.

8. Alcoholgebruik voor en tijdens het motorrijden is uiteraard uit den boze, ook bij eventuele stops tussendoor.

9. Rijden in baksteenformatie. De toerleider rijdt links op de weghelft, de 2e rechts, 3e links, enz. enz. Op deze manier heb je genoeg ruimte om te remmen terwijl de groep lekker compact blijft.

10. Er wordt niet onnodig ingehaald binnen de groep. Alleen om de toerleider te informeren (sanitaire stop, tanken, pech) haal je in en geef je aan dat je wilt stoppen.

11. Als er gestopt moet worden hou dan rekening met de rest van het verkeer. Stoppen doen we op plekken waar de hele groep kan stoppen.

12. Let op de personen die voor en achter je rijden, zodat de groep bij elkaar blijft. Ofwel kijk ook in je spiegels.

13. Als een rijder merkt dat de groep achter hem niet meer volgt dan stopt hij zelf op het eerstvolgende beslissingspunt (kruising, splitsing, enz.) en onthoud waar de voorgangers naar toe gaan (links, rechts). De volgende in de groep voor hem is nu de laatste rijder geworden en past dit voorgaande systeem ook toe, zodat de groep zonder uitvallers weer bij elkaar kan komen.

14. Rij niet te dicht op de toerleider. De toerleider moet de route lezen, de groep in de gaten houden en voor de groep een juist tempo rijden.

15. De toerleider bepaald wanneer een groep verder gaat na een stop.

16. Indien een deelnemer de toerrit voortijdig wil verlaten, dan meldt hij/zij dit vroegtijdig aan de toerleider.

17. GPS routes worden gegeven ter ondersteuning. De toerleider bepaald te allen tijde de route.